15. 10. 2012.

Torta od kestena

Nije mi bila namera da jedan slobodan dan provedem u kuhinji, ali odluka je donešena u trenutku.
Kada smo Dragan i ja krenuli u šetnju, ispred zgrade sam naišla na kestenje koje je ležalo na zemlji, prvo što mi je palo na pamet je bilo da ih mogu iskoristiti za dekoraciju, i po inerciji odmah sam počela da ih skupljam.
U zamrzivaču mi već duže vreme stoje dva pakovanja kesten pirea, dobar razlog da se napravi neka brza poslastica.

Za ovu tortu sam upotrebila modlu 24 cm, ako želite da bude veća slobodno uzmite manju modlu, recimo 22 ili 20 cm, ja sam dugo razmišljala koju da upotrebim i učinilo mi se da ima dosta fila za veći obruč, možda sam pogrešila, izbor je na vama.
Da bi torta bila stvarno brza, kore nisam pekla nego sam je napravila od mlevenog keksa.

Za koru vam je potrebno:



200 g mlevenog keksa (u zavisnosti od veličine modle)
40 g otopljenog margarina
mleka po potrebi,100ml

Za fil:

400 ml slatke pavlake
500 g kesten pirea, ja sam imala kupovni kesten koji je imao u sebi rum
100 g šećera u prahu
1 želatin

U mleveni keks dodajte otopljeni margarin i postepeno dodajte mleko vodeći računa da vam masa ne bude retka. Od dobijene mase u okruglom kalupu razvucite koru.

Želatin sipajte u manju posudu i prelijte sa 3 kašike vode, ostavite da nabubri.
Kesten pire izmrvite viljuškom. Umutite slatku pavlaku. Slatku pavlaku i kesten pire sastavite i umutite mikserom da dobijete jednoličnu masu. Dodajte želatin, sve izmešajte još jednom i sipajte preko kore od mlevenog keksa. Ostavite u frižider na nekoliko sati da se stegne.
Ukrasite tortu umućenim šlagom, ja sam preko šlaga stavila listiće badema, vi možete da koristite čokoladu ili šta već volite.

Ovo je svakako brža varijanta jer je kesten kupovni, ako želite da tortu pravite tako što ćete kuvati kesten i pasirati ga, onda pogledajte ovde originalni recept.


Da biste želatin dodali u fil, naravno, mora da bude u tečnom stanju. Najlakši način da to uradite je da uzmete šerpicu, sipate vodu i stavite na ringlu da se voda ugreje. Posudu sa želatinom možete direktno da stavite u šerpicu i da polako grejete ili da vam voda prokuva i u vruću vodu da stavite posudu. Čim želatin bude tečan možete ga sipati u fil.

1 коментар: