29. 7. 2015.

Tabule ili tabbouleh

Tabule ~ Tabbouleh Magična Oklagija

Libanska kuhinja je veoma raznolika, puna začina, voća i povrća. U mnogim jelima dodatak je bulgur, u salatama, glavnom jelu ili u toplim predjelima. Zato salata sa bulgurom može biti i obrok, jer u njoj imate svega: povrće, bulgur i dosta peršuna. Tabule je odličan predlog brzog obroka u ovim tropskim danima kada je stajanje pored šporeta kazna. 

Imala sam zadovoljstvo da u libanskom restoranu probam tabule pravljen po originalnom receptu - bila sam oduševljena. Takođe je vrlo zgodno što su nam svi sastojci za tabule pristupačni zahvaljujući hipermarketima. Inače sam veliki ljubitelj bliskoistočne kuhinje, pa su nam jela poput humusa, falafela, lepinja sa zatarom i dr. redovno na meniju.

Na svojevrsne varijacije ovog jela nailazi se u mnogim zemljama Bliskog istoka, ipak, ja sam se opredelila za onu koju sam probala.

Potrebno je:


  • 2 veze peršuna
  • 1 šolja srednje veličine bulgura
  • voda
  • 1 veći paradajz
  • 1 glavica crnog luka
  • so
  • biber
  • maslinovo ulje
  • sok polovine limuna


Priprema:


  1. Suvi bulgur sipajte u posudu i nalijte ključalom vodom, tako da njen nivo bude 1cm iznad bulgura. Ostavite da nabubri i da se ohladi.
  2. Iseckajte crni luk na sitnije komade, zatim i paradajz. Dodajte bulgur, sitno iseckan peršun, posolite, pobiberite. Promešajte.
  3. Na kraju dodajte uljen i sok polovine limuna. Promešajte i probajte. Korigujte prema ukusu. Ako je potrebno, dodajte soli, limunovog soka ili ulja. Salata treba da bude kiselkasta, bogata i osvežavajuća.


Uživajte :)

Tabule ~ Tabbouleh Magična Oklagija
Tabule ~ Tabbouleh Magična Oklagija

Нема коментара:

Постави коментар