24. 6. 2012.

Slani korneti

Ovaj recept imam već sigurno godinu dana među omiljenima, ali nikako da ga isprobam. S obzirom da je trenutno temperatura takva kakva je, nešto mi se ne zadršava u kuhinji, međutim ona savršeno odgovara kvasnom testu i zato sam se usudila da napravim ove slane kornete.

Potrebno je malo truda da se prvo naprave korneti i potom obmotaju folijom, a onda je sve jednostavno i teče glatko.
Kornete sam pravila od hamer papira. Isekla sam ga i dobila dimenziju papira 21 x 14,5 cm, od kojeg treba napraviti fišek. Fišek dobro pričvrstite selotejpom i obmotajte folijom, tako da se nigde ne vidi papir. Pre obmotavanja testom, fišek četkiom namazati uljem.

Kad koristim nečiji recept, trudim se da se držim tačnih mera, međutim u ovom slučaju nije bilo tako. Ni sama ne znam zašto, ali tek sa dodavanjem dodatnih 150 g brašna mogla sam da zamesim testo koje se ne lepi za ruke.

Za testo vam je potrebno


  • 150 ml mleka
  • 150 ml vode
  • 3 kašike ulja
  • 1 1/2 kašičica soli
  • 1 kvasac
  • 30 g šećera
  • 500 g brašna ( ja sam dodala još 150 g)

Za premazivanje:


  • 1 jaje
  • 3 kašike mleka


Priprema:


  1. U mlako mleko stavite kvasac sa malo šećera i ostavite da nadođe (10 min).
  2. U brašno dodajte ostale sastojke i nadošli kvasac. Zamesite glatko testo i ostavite da se masa udvostruči.
  3. Kad je testo naraslo, premesite ga i podelite ga na 12 delova (toliko sam ja dobila, u orginalnom tekstu piše 8, ja sam htela da korneti budu tanji).
  4. Ostavite da stoje 10 minuta. Svaku lopticu razvaljajte u traku (što je traka duža, biće veći kornet) i umotajte fišek.
  5. Premažite umućenim jajetom sa mlekom, pospite susamom ili makom. Ostavite da se odmara 30 minuta.
  6. Pecite na 180 stepeni 30-35 minuta, dok ne dobije braon boju.

Kornete možete puniti salatom koju najviše volite. Ja sam na list zelene salate stavila papriku isečenu na štapiće, paradajz, rukolu, bebi mocarelu, kolutove suvog vrata.
Salatu napravite u činiji, i tako napravljenu stavite na list salate. List zatvorite i ubacite ga u kornet.
Veoma dekorativno izgleda. Ovo može da bude kompletan obrok, pogotovo u letnjem periodu, salata i malo testa.
Prijatno.







4 коментара: