1. 4. 2012.

Usoljeni limun

Usoljeni limun

Evo nečeg novog i neobičnog, uvek me takve stvari privuku.

Znate one emisije u kojima kuvari obilaze razne krajeve i prezentuju kuhinje zemalja iz najrazličitijih delova sveta? Takvu emisiju sam gledala ne tako skoro, jer ovaj limun stoji već jedno 4 meseca. U jednoj od emisija sam videla da meštani koriste usoljeni limun. Hmm, bilo mi je neobično, a u isti mah izazovno i privlačno. Sam razmišljanje kakvog bi ukusa mogao biti, probudilo je moju prirodnu radoznalost i podstaklo me da recept odmah podvrgnem testu. Malo je reći da sam se iznenadila.

Usoljeni limun je sinonim za marokansku kuhinju, iako se koristi širom Magreba i u nekim zemljama Azije. Pravi se i više nego jednostavno, štaviše, verujem da se potrebni sastojci već sada nalaze u Vašem domu. Međutim, neka Vas jednostavna priprema ne zavara, zauzvrat ćete dobiti jedan složen, intenzivan ukus, koji će Vaša jela podići na sasvim novi nivo.

Što se tiče upotrebe, postoji široka lepeza jela u koja možete staviti usoljeni limun: veganska i vegetarijanska jela, jela sa ribom, sa mesom, salate, supe, namazi i umaci...

U želji da Vam što je bolje moguće objasnim izradu usoljenog limuna, pripremila sam video samo za Vas, pogledajte ga, nalazi se na kraju ovog posta.

Potrebno Vam je:

  • limun
  • so
  • tegla
  • voda

Priprema:

  1. Pre stavljanja u teglu limun dva dana držite u vodi, da se ulja kojih ima na kori limuna skinu.
  2. Isecite limun na 4 dela (u obliku krsta), ali ne do kraja, samo toliko da limun možete lako da otvorite i stavite so.
  3. Pritisnite limun i ubacite ga u teglu. Ponovite postupak dok ne utrošite sav limun. 
  4. U teglu sipajte samo toliko vode koliko Vam je potrebno da sperete so sa ruku. 
  5. Zatvorite teglu i ostavite da stoji na hladnom mestu - što duže to bolje. Meni je stajao 4 meseca dok ga nisam prvi put upotrebila.
Usoljeni limun

Usoljeni limun

Usoljeni limun

Usoljeni limun


Nisam se usudila da probam tešnost koju je limun pustio, ali izgleda i ima tu gustinu kao da je stajao u šećeru, kao sirup.

Ovaj limun se koristi u marokanskoj kuhinji i ja sam pre neki dan spremala tažin sa usoljenim limunom.

Video: pogledajte ceo postupak, korak po korak.

2 коментара: