11. 6. 2012.

Rolat sa trešnjama

Trešnje nikad nisam koristila za pravljenje nekih poslastica, ali kada sam videla temu za blog igru rešila sam da nešto napravim. Došla sam na ideju da to bude ukrašeni rolat. Ideju sam dobila kada sam videla ovu sliku.
Pre nego sam ga i napravila, nedelju dana sam razmišljala kako to da izvedem. Veći akcenat sam stavila na ukrašavanje rolata nego na pripremu fila. Sigurno je moglo i bolje, ali pošto trešnje već prolaze i nema vremena za popravni, ja objavljujem ovaj post.


Za dekoraciju:
1 belance
20 g maslaca
20 g brašna
20 g šećera

Za fil:
250 ml slatke pavlake
200 g trešanja

Fil možete napraviti prema svom ukusu.

Rolat:
2 jajeta
60 g šećera
50 g brašna
1 vanilin šećer

Sve sastojke za dekoraciju umutite. Podelite u zavisnosti koliko ćete boja koristiti, ja sam podelila na tri dela, koristila sam braon, zelenu i crvenu boju. Na papiru za pečenje olovkom iscrtajte trešnje. Masom za dekoraciju preko skice iscrtajte trešnje, slobodno poštujte nacrtane linije, ja sam malo odstupala jer sam mislila kad se bude pekao rolat da će boja da se razlije, ali nije se to desilo. Iscrtane trešnje stavite u zamrzivač, a za to vreme napravite rolat.

Odvojte belanca i umutite u čvrst sneg. Umutite žumanca sa šećerom, dodajte belanca i lagano umutite brašno. Izvadite iscrtane trešnje iz zamrzivača i prelijte testo preko. Ja sam koristila pleh 33x23 cm. Pecite 10 minuta na 180 stepeni.
Vruć rolat urolajte u vlažnu krpu.
Umutite pavlaku, dodajte trešnje. U ohlađeni rolat namažite fil i ponovo urolajte. Ostavite da se dobro ohladi.






+ Update:
Danas sam dobila komentar od Brankice, u kojem je napisala da su joj linije od olovke ostale na rolatu. Evo kako to da izbegnete: kada iscrtate konture trešnje, okrenite papir naopako. Papir je tanak, pa ćete lako videti nacrtane trešnje i staviti masu za dekoraciju. 

8 коментара:

  1. Svaka cast za ukrasavanje! Odusevila sam se skroz... :)

    ОдговориИзбриши
  2. Ovo je stvarno predivno, nisam vidjela ovako nesto prije, divno, a mora biti i ukusno :)

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман26. јун 2012. 12:38

    dekoracija me oduševila, nekako u zadnje vrijeme nemam baš živaca za igranje oko dekoracije, ali ovo ću zapamtiti kad mi zatreba nešto tako simpatično

    ОдговориИзбриши
  4. :-), zbog ovih vrućina i ja sam se ulenjila.
    Drago mi je da vam se sviđa.

    ОдговориИзбриши
  5. Isprobala sam recept i na moje iznenađenje dekoracija mi je još donekle i uspela ;) Možda je ipak bolje odstupiti od linija jer sam ja na rolatu dobila i vidljive tragove olovke. Trešnje mi ne izgledaju kao sastavni deo testa, kao što je to kod Vas, već više kao da su nalepljene na rolat ( a trag od olovke još više pomaže tom utisku :/ ) Možda je to do smese za dekoraciju? U svakom slučaju odličan recept ali ću morati još malo da vežbam :)

    ОдговориИзбриши
  6. Draga Brankice,

    baš mi je žao što nisi zadovoljna, u stvari trebala si papir da okreneš tako da ti olovka bude na siprotnoj strani. S obzirom da je papir providan lako ćeš videti nacrtane trešnje. Možda nisam bila jasna u postu i zato se izvinjavam.

    ОдговориИзбриши
  7. Hvala na savetu, sledeći put će biti bolje, sigurna sam :)

    ОдговориИзбриши