24. 3. 2013.

Gulaš od leblebija

Za ovo ukusno jelo od leblebija nije vam potreno mnogo sastojaka, a rezultat će biti zapanjujuć. Ni sama nisam mogla da pretpostavim da će biti ovako ukusno. 

Potrebno je:


200 g sirovih leblebija
1 glavica crnog luka
1 veća šargarepa
2 crvene paprike
250 ml kuvanog paradajza (ja sam koristila tomatino sa bosuiljkom)
3 čena belog luka
3 lista lovorovog lista
so, ulje (ja sam koristila ulje od koštica grožđa), biber

Leblebije stavite da odstoje preko noći u vodi, da nabubre.
Isprati ih (ja koristim cediljku), i stavite ih da se kuvaju 30 minuta u vodi sa biberom, lovorovim listom i iseckanim belim lukom.

U drugoj šerpi izdinstajte sitno iseckan crni luk, dodajte izrendanu šargarepu. Pustite nekoliko minuta da se sve dinsta i da se pomešaju ukusi. Dodajte crvenu papriku iseckanu na kockice, kuvane leblebije (leblebije pomoću šupljikave kašike prebacujem u šerpu da bih sačuvala tečnost u kojoj su se kuvale).Promešajte nekoliko puta, zatim dodajte kuvani paradajz. Biće vam gusto, zato dodajte malo tečnosti u kojoj su se kuvale leblebije.
Na tihuj vatri kuvajte 40 minuta, povremeno dodajte tečnost po potrebi.

Gulaš ne treba da bude pregust.
Možete ga poslužiti kao samostalno jelo, i tada može biti malo gušći, čak možete da ga zapečete u rerni, ali ako uz gulaš skuvate i servirate pirinač onda gulaš treba da ima malo više tečnosti.
Sa serviranim pirinčem uz gulaš dobili ste jelo koje se sprema na Kubi.

Zaboravila sam da napomenem, da možete dodati u jelo dimnjenu kobasicu, ali tada jelo neće biti posno, i za vegane.
Ja sam gulaš zapekla u rerni na 180* jedno 20-30 minuta, pazeći  da  ne ispari sva tečnost. 

5 коментара: