5. 8. 2012.

Kolač sa borovnicama

Zbog ovog kolača sam se upustila u avanturu pravljenja dimaćeg rikota sira. Moja  rikota  je bila suva ( previše sam je iscedila-dušu sam joj uzela), vi se potrudite da ne napravite istu grešku.
Kolač je ukusan, lepo izgleda i nije težak za pravljenje i imaćete ga nekoliko dana,( kad je kod nas sladokusaca opstao 3 dana.)
Možda sam pogrešila zato što sam ga pravila u kalupu sa štipaljkom, prvo sam htela da ga napravim u plehu i lepše bi bilo, međutim u poslednje vreme pravila sam vazdan neke torte i onako po inerciji uzela sam okrugli kalup, isekla papir i pripremila kalup za pečenje. Dakle, pecite kore u četvrtastom plehu, moj je savet. Ako to bude malo veći pleh onda će vam trebati dve kore, a fil će vam biti malo tanji nego što je moj.

Za jednu  koru je potrebno:
3 jajeta
3 kašičice vanilin šećera
125 g šećera
1 kašičica praška za pecivo
rendana kora od pola limun

Umutite jaja , dodajte postepeno šećer. Kad dobijete lepu, bledo žutu penu, dodajte vanilin šećer, koru od limuna. U odmereno brašno dodajte prašak za pecivo i promešajte kašikom.  Postepeno dodajte brašno u umućena jaja. Tepsiju ili pleh (vaš izbor) obložite papirom za pečenje i sipajte testo. Pecite 15 minuta na 180 stepeni.

Za fil je potrebno:
250 g rikote( ja sam od 2 l mleka dobila oko 244g rikote i toliko  sam upotrebila)
6 kašika soka od limuna
1 kesica želatina
500 ml slatke pavlake
60 g šećera
300 g borovnice

Rastvorite želatin u 5 kašika vode i ostavite da nabubri. Iscedite limun.
Štapnim mikserom napravite pire od borovnica. U rikotu dodajte 60 g šećera, i pire od borovnica, (ja sam sve to izmiksala u multipraktiku, drugačije nisam mogla, kao što  sam rekla rikota je bila dosta suva i morala sam tako), sok od limuna.
Omekšajte želatin tako što ćete posudu u kojoj je želatin da stavite u veću posudu u kojoj je vrela voda, želatin će da otpusti.
Umutite slatku pavlaku. Dok se pavlaka muti dižodajte omekšali želatin.
Nekoliko kašika umućene pavlake dodajte u krem od rikote i borovnica, promešajte. Sada krem prebacite u posudu u kojoj vam je ostatak umućene slatke pavlake. Sve dobro izmešajte pazeći da se cela pavlaka sjedini sa kremom, ja sam to uradila pomoću miksera.
Fil stavite preko kore i odozgo stavite drugu koru.
Stavite u frižider na nekoliko sati da se fil stegne.
Pre služenja ukrasite kolač debelim slojem šećera u prahu i borovnicama.




3 коментара:

  1. Анониман25. јул 2013. 10:03

    Koliko brašna ide u koru?

    ОдговориИзбриши
  2. U koru ide 250 g brašna. Hvala na ukazani propust.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман25. јул 2013. 18:31

    Hvala Vama na brzom odgovoru! Čim stignem, obavezno ću da napravim, deluje mi savršeno za ove tople dane. Pozdrav!

    ОдговориИзбриши