30. 10. 2012.

Kolač sa cimetom ili cinabon


Izrada ovog kolača je laka, jedino se malo duže čeka da testo nadodje, dva puta, kad ga umesite i drugi put pre pečenja, ali isplati se, verujte mi. Ukus je neverovatan. Mek, sočan kolač, baš kakav volim.

Veoma je bitno da sve sastojke pripremite unapred, naročito margarin, treba da bude mek, da biste mogli da ga razmazujete po testu.

Post je poprilično dug, ali iz jednog jedinog razloga, htela sam da Vam što bolje objasnim izradu, jer ne bih volela da neko bude uskraćen za ovaj divan ukus jednog od najlepših kolača.


Za testo je potrebno:
  • 1 kvasac (ja uvek koristim svež)
  • 175 ml mlakog mleka
  • 3 1/2 kašike šećera
  • 2 kašičice soli
  • 1 jaje
  • ekstrakt vanile 1 kašičica (ako volite jače, dodajte još jednu)
  • 250 ml otopljenog margarina
  • 600 g brašna (sa brašnom budite oprezni, dodajte po malo, testo treba da bude vazdušasto, meko, ja sam izmerila 750 g, ali nisam sve potrošila, ostalo mi je 146g)
Svako od nas ima određene posude: za kvasac, neki fil, mleko itd... Tako imam i ja šolju u kojoj mi nadolazi kvasac.
U šolju stavite kvasac, dodajte 1 kašiku šećera, 1 kašičicu soli i ostavite na toplom mestu da kvasac uskisne.

Dok kvasac nadolazi pripremite ostale sastojke za fil:
  • 250 g smeđeg šećera
  • 60 g belog šećera
  • 2 kašike cimeta
Za premazivanje testa:
  • 125 g margarina sobne temperature
U veću posudu stavite jaje, dodajte 2 1/2 supene kašike šećera, otopljen margarin, so, izmešajte. Dodajte mleko sa kvascem, vanilu. Sve izmešajte i postepeno dodajte brašno i mesite. Masa treba da Vam bude meka, zato je važno da dodajete po malo brašna.

Kada ste zamesili testo, ostavite da se odmori, tj. da udvostruči masu. Neka bude blizu nekom izvoru toplote, blizu šporeta, radijatora. Ja sam testo ostavila 90 minuta da odmara.

Kada je testo nadošlo, izručite ga na radnu površinu, malo razmesite i napravite jedan mali pravougaonik.
Pomoću oklagije razvucite testo (bolje je da testo bude tanje, u tom slučaju imaćete više fila), veličinu odredite sami, ali pazite da ne bude pretanko. Moje testo je bilo dugačko širine radne površine (60 cm) i široko 40 cm.
Razvučeno testo premažite margarinom sobne temperature (ja to radim rukom). Celo testo premažite, na testo sipajte šećer sa cimetom. Raširite ga i utapkajte ga dlanovima. Polako počnite sa motanjem, važno je da testo ne kotrljate nego, pokušaću da objasnim, kad uhvatite početak testa važno je da ga "pritisnete" i umotate tako da nema praznog prostora.
Kad umotate testo, malo ga rukama poravnajte i secite debljine 2 prsta, mislim da bi šire bilo previše jer je kolač sladak. Poređajte isečeno testo u pleh, pokrijte krpom i ostavite 2 sata da nadođe.
Pecite na 180 stepeni 30 minuta, gornji deo kolača biće tamniji zbog cimeta, zato gledajte u stranice kolača.

Dok se kolač peče napravite premaz ili fil:

100 g krem sira
250 g šećera u prahu
1/2 kašičice ekstrakt vanile
1 kašika margarina

Sve sastojke umutite pomoću miksera.

Kada je kolač ispečen i malo prohlađen, premažite ga filom. Slobodno upotrebite sve i nemojte se bojati kad budete videli mokre kolače, sve će to kolač da upije i biće divno mek, sočan i sladak..
Ostavite da se ohladi.
Uživajte.







2 коментара:

  1. Danas pravila, strogo se drzala vaseg recepta i dobila predivne rolnice...ukusnije su nego sto sam ocekivala...hvala vam za recept, svako dobro...pozz iz bl

    ОдговориИзбриши
  2. Veoma sam srećna i zadovoljna što vam se kolač sviđa. Ovo mi je prva povratna informacija i ja sam presrećna zbog toga.

    ОдговориИзбриши