14. 11. 2011.

Falafel

Sličan recept već imam pod nazivom uštipci od leblebija,razlika između ova dva recepta je u tome što se u ovom receptu leblebije ne kuvaju, i dodaje se sveža paprika. Htela sam da probam i da vidim razliku, i ima je budite sigurne. Lepši je recept  u kojem  se kuvaju leblebije, ali i ovaj može da prođe.

Potrebno je:

250 g leblebija
1 glavica crnog luka
4 čena belog luka
1 veza lista peršuna
1 ljuta zelena paprika
1 kašika mlevenog kima
1/2 kesice praška za pecivo
1 kašika lišća korijandera
2 kašike brašna
1 kašika suvog izmrvljenog korijander
ulje, so, biber
1 kašika vode(ako je potrebno)

Leblebije operite, i stavite ih u posudu i nalijte ih vodom, 2 cm iznad leblebija. Ostavite ih preko noći.
Prospite višak vode, suve leblebije stavite u blender, izmiksajte. Prebacite ih u veću činiju, u blender stavite crni luk, beli luk, iseckan peršun,korijander isto iseckan, iseckanu ljutu papriku, 3 kašike samlevenih leblebija, da se sjedine. Izmiksajte. Smesu dodajte ostatku leblebija, izmešajte, dodajte kumin, brašno, suvi korijander, prašak za pecivo, posolite pobiberite. Izmešajte da se sve sjedini.
Rukama napravite male loptice, za jedan zalogaj.  Ja sam dobila 24 komada.  U šerpicu sipajte dosta ulja, treba da potonu u ulju, kad se ulje zagreje ubacujte falafe i pecite dok ne dobiju zlatnu boju. Prvo ih poređajte na papirni ubrus da se ocedi višak ulja.
Koristite isti sos kao kod uštipaka od leblebija.

2 коментара:

  1. Sviđa mi se, i ja radim slično:)
    Svojedobno (prije puuuno godina:) isprobavala sam recepte za Falafel i s kuhanim i s nekuhanim slanutkom. Meni se varijanta s kuhanim slanutkom nikako nije sviđala: probala sam raditi po više recepata, ali sve jedan gori od drugog. Meni su se popečci u toj varijanti s kuhanim slanutkom raspadali i drobili za vrijeme pečenja i bili su nevjerojatno mekani:(
    Zato ja već godinama radim falafel isključivo od nekuhanog slanutka. Ne držim se nekog posebnog recepta, povremeno isprobam i neku novu kombinaciju sastojaka - ali nikad ne upotrebljavam kuhani slanutak.

    ОдговориИзбриши
  2. U pravu ste, kad su kuvane leblebije mora se staviti više brašna, u suprotnom stvarno se raspadaju. Zato sam i probala na ovaj način.

    ОдговориИзбриши