15. 4. 2012.

Zeleni potaž

Proleće je za mene najlepše godišnje doba, bez sumnje. Sve se budi i postaje veselije, a i pijace mnogo lepše izgledaju i vrve od života. Tada volim da odlazim na pijacu, porazgovaram sa prodavcima i uživam u velikom izboru povrća i u svoj zelenoj, crvenoj i narandžastoj boji.
Tako sam pre neki dan u moru povrća naletela i na kelerabe. Uvek sam se nešto spremala da ih kupim i napravim nešto od njih, ali sam brzo odustajala. A onda sam pre neki dan na istoj toj pijaci zatekla sebe kako već plaćam kelerabu i pre nego što sam znala šta ću sa njom. Informisala sam se malo kod gospođe koja prodaje povrće na koji način ona sprema kelerabu i da li se koristi i lišće. Bila je i više nego fina, zaista. Ni gužva na tezgi je nije omela u tome da podeli par saveta i recepata sa mnom. Pošto sam imala i rotkvice, rešila sam da napravim neku čorbicu.
Na kraju je to više ličilo na potaž, što je mnogo bolja varijanta, sada kad razmislim. Važno je upotrebiti sve namirnice, čak iako je samo lišće u pitanju. Ne treba bacati nešto što je iskoristivo, a svakako u lišću ima dosta vitamina i minerala koji su nam potrebni.
Pošto sam sve radila po osećaju i sa onim što je u tom trenutku bilo u frižideru, moj recept je izgledao ovako:

Potrebno je:

2 veze lišća rotkvice
1 krompir srednje veličine
1 šargarepa srednje veličine
5 šampinjona
1 glavica crnog luka
1/2 glavice karfiola
2 kašike ulja koštice grožđa
1 kašičica kima
1 kocka za supu

Priprema: 

S obzirom da nikad nisam koristila lišće rotkvice, pre upotrebe sam ga probala da vidim kakvog je ukusa, da bih znala šta da radim. Lišće rotkvice je blago gorko-kiselo, zato sam rešila da ga pre stavljanja u čorbu obarim. To sam uradila i sa lišćem kelerabe. Lišće sam obarila uz dodatak 1 kašičice kima. Pustite 5 minuta da voda vri i onda izvadite lišće. Lišće kelerabe ima malo deblji koren po sredini, bilo bi dobro odstraniti ga pre upotrebe.

U šerpu sipajte 2 kašike ulja koštice grožđa i dodajte sitno iseckan crni luk. Dinstajte.
Dodajte pečurke isečene na listiće.
Dodajte 1 kocku za supu. Dodajte šargarepu, karfiol, krompir. Nalijte 1 litar vode i pustite da provri. Kad provri, smanjite temperaturu i kuvajte toliko koliko je potrebno krompirima da se skuvaju.
Pred kraj dodajte obareno lišće. Pustite 5 minuta da se sve zajedno kuva a zatim sve izmiksajte štapnim mikserom. Probajte, ako je potreno posolite.

Veoma ukusno jelo, puno vitamina koje možete poslužiti sa mileramom ili sa kockicama prepečenog hleba.


Нема коментара:

Постави коментар