1. 8. 2012.

Domaća rikota

S obzirom da sam pravila domaći mascarpone, rešila sam da se oprobam i pravljenju domaćeg sira rikote. Malo sam istraživala i videla sam da su postupci slični i sastavi su skoro isti: mleko (neko koristi mlaćenicu, neko slatku pavlaku - ja sam koristila jogurt), limun ili sirće.

Ja sam se odlučila da napravim ovako:

2 litre mleka (2,8% obično u kesi, nikako pasterizovano, dugotrajno)
1 čaša jogurta 3,2 % mlečne masti
sok od polovine limuna (veličina limuna sigurno je veoma bitna, to sam primetila kad sam pravila mascarpone)

Mleko sipajte u veću šerpu, stavite na srednju temperaturu (da se ugreje, nikako da vri), dodajte čašu jogurta. Povremeno promešajte. Kad se mleko dovoljno ugreje ( ne sme da vri , samo da se jako ugreje), dodajte sok od limuna. Kuvajte još 10 minuta, sir će vam se odvojiti od mleka. Uzmite veću šerpu, stavite cediljku, preko cediljke pelenu ili gazu. Procedite sir. Ostavite da se dobro ocedi.
Ja sam, čini mi se, sir previše ocedila i bio je previše suv (na slici liči na karfiol:-)), vodite računa o tome.
Stavila sam ga u kolač sa borovnicama, pire, tako da sam mu malo povratila vlažnost.
Od 2l mleka dobila sam 244g rikote, bio bi teži da nije previše suv, u prodavnici je 250 g skoro 300 dinara, vi procenite da li se isplati. Jedina "razlika" je u tome što je u prodavnici originalni italijanski sir, ali zadovoljstvo je veće kad znam da i ja mogu da napravim još jednu vrstu sira kad mi je potrebno.

P. S. Umesto limuna možete koristiti sirće (2 kašike sirćeta, alkoholnog)


Нема коментара:

Постави коментар