30. 1. 2013.

Torta sa kivijem

Već sam napomenula kada sam pisala malakof tortu, da se moja rođendanska torta nalazi na hlađenju u frižideru. Ovo je ta torta.

Potrebno je:

Za koru:


300 g mlevenog keksa
120 g otopljenog putera ili margarina

Za fil:


8 listova želatina
4 kivija
3 kašike soka od limuna
100 + 40 g šećera
700 g punomasnog jogurta (sa 3,2%mm)


Keks usuti u činiju, pomešati sa istopljenim puterom. Ako vam se učini da je malo tvrđe, slobodno dodajte malo mleka. Keksom prekrijte dno modle (ja sam koristila obruč 24 cm, pošto obruč (prsten) nema dno, keks sam podigla uz ivice obruča). Ostavite da se hladi u frižideru dok pravite fil.


Listiće želatina potopite u hladnu vodu.
Kivi oljuštite, iseckajte na kockice željene veličine, pomešajte sa 40g šećera i sokom od limuna. Na tihoj vatri kuvati 4 minuta. U mlak krem umešajte razmekšali želatin. Ostavite da se ohladi. Odmerite 700 ml jogurta i sipajte u veći sud  i dodajte 100g šečera, mešajte da se šećer otopi. Kad fil sa kivijem počne da se steže umešajte ga u jogurt.
Fil sipajte u obruč (prsten), stavite ga u frižider dok se potpuno ne ohladi i stegne.


Tortu izvaditi iz obruča i ukrasiti je u skladu sa trenutnom inspiracijom.
Ja sam koristila listiće badema, isečen kivi i limun na krugove.


2 коментара: