4. 2. 2013.

Ćufte u terijaki sosu

Vreme je da se malo odmorimo od januarske gozbe jednim laganim obrokom. Kao i većina jela koja volim da spremam i ovo je gotovo začas. Kao prilog uz ćufte, prvi put, spremala sam kus-kus, i čini mi se da je bilo gotovo za tren.
Lep  i ukusan ručak uz malo truda.

Potrebno je za ćufte:


400 g mešanog mlevenog mesa
1 jaje
1/2 šolje prezli
1 čen belog luka
1/2 kašičice soja sosa
1 cm đumbira
malo bibera
zeleni deo od mladog luka (perca)

Sve sastojke stavite u veću činiju, izrendani đumbir, luk iseckan na sitne komade, jaje, prezle, biber, soja sos, i izmešajte da dobijete glatku masu od koje možete da pravite ćufte. Kašičicom vadite meso i pravite male ćufte, dovoljno male za jedan zalogaj. Poređajte ih u pleh i pecite na 180 stepeni 30 minuta, nije potrebno više zato što su ćufte male i brzo će se ispeći. Pred kraj pečenja ćufti, počnite da pravite sos u koji ćete da ih  ubacite.

Za terijaki  sos je potrebno:


110 ml soja sosa
110 ml vode
110 g braon šećera
1 kašika pirinčanog sirćeta
1/2 supene kašike susamovog ulja
1 kašičica rendanog đumbira
2 supene kašike gustina
1 kašika susama


U veći tiganj sipajte soja sos, izrendani đumbir, deo vode (deo ostavite, trebaće vam da umutite gustin), šećer, ulje, sirće. Na laganoj vatri kuvajte, dok se šećer ne istopi. Umutite gustin sa delom vode koji ste ostavili po strani i dodajte u sos. Čim sos počne da se zgušnjava dodajte 1 kašiku susama. Isključite vatru i dodajte u sos ispečene ćuftice.
Uz ćuftice možete poslužiti pirinač, ali ja sam se opredelila za kus-kus i bilo je ukusno.
Ukrasite porciju sa mladim lukom.

Kus kus sam prelila sa vrelom vodom, nekoliko puta promešala i to je to.
200 g kus kusa sam prelila sa 0,5 l vrele vode u kojoj sam istopila 1 kocku za supu.
Jednostavnije ne može biti, dobar izbor kada vam nedostaje vremena za nešto drugo.


Нема коментара:

Постави коментар