20. 3. 2013.

Tart sa šljivama

Često mi se desi da preko zime i zaboravim šta sve od namirnica imam u zamrzivaču i gde mi stoje "zarobljene". Zato sam rešila da izvršim manji inventar zamrzivača i naletela na šljive, za koje, da budem iskrena, nisam ni znala da ih imam, verovatno ih je jesenas svekvrva donela iz sela, a ja ih nisam registrovala.
Iskreno, volim svo voće, ali  nisam ljubitelj termički obrađenog voća. Kad pravim knedle sa šljivama sebi uvek napravim prazne, i zato sam dugo razmišljala šta sa šljivama, jer isto tako nisam pobornik bacanja hrane.
Malo sam lutala, kao po običaju, po internetu i našla ovaj recept, imam sve sastojke i učinio mi se privlačnim.
Ispostavlo se da sam u pravu, kolač je veoma ukusam i nije težak za izradu.


Za testo je potrebno:

30 g pistaća
3 kašike braon šećera
160 g brašna
pola kašičice praška za pecivo,
na vrh kašičice soli
57 g  margarina (otopljenog)
1 jaje

Testo sam spremila pomoću multipraktika.
Prvo stavite pistaće sa šećerom da se usitne, mutite 1 minut. Zatim dodajte brašno, prašak za pecivo, so. Sve izmešajte i dodajte otopljeni margarim. Dodajte jaje i mešajte dok ne dobijete testo. Testo uvijte u providnu foliju i ostavite ga 45 minuta u frižideru.


Dok vam je testo u frižideru i ako su vam šljive zaleđene, posvetite se šljivama. Moje su šljive bile isečene na pola, to je za mene bilo preveliko, ja sam ih još jednom presekla i dobila četvrtine. Odvojene i isečene šljive stavila sam u manju tepsiju, lakše je za posipanje. Šljive sam posula sa dve šake prezli i 2 kašike šećera. Vratila sam ih u zamrzivač, nisam htela da se otope i da testo bude gnjecavo.
Testo izvadite iz frižidera i pomoću dva papira za pečenje, ili čak možete upotrebiti i foliju u kojoj je bilo testo, razvucite ga da odgovara modli u kojoj će se peći. Moja modla je 26 cm.


Testo vratite u frižider na 30 minuta, za to vreme napravite fil u koji ćete zaroniti šljive.

Za fil je potrebno:

90 g pistaća
100 g braon šećera
1 jaje
1 žumance
57 g otopljenog margarina
3 kašike brašna
1/2 kašičice cimeta
1/4 kašičice ružine vodice (ako nemate ne mora, ali oseti se ukus u filu)
300-400 g šljiva
30 g seckanih pistaća za posipanje

Stavite pistaće sa šećerom u multipraktik. Miksajte 1 minut, dodajte 1 jaje i 1 žumance, ružinu vodicu. Kada su se svi sastojci sjedinili dodajte margarin. Smanjite brzinu i dodajte brašno, cimet. Kad dobijete ujednačenu malo gušću masu fil je gotov. Izručite ga na ohlađenu koru.


Poravnjajte fil preko testa i ređajte četvrtine šljiva.. Pospite iseckanim pistaćima. Pecite 25 minuta na 180 stepeni.


Prijatno!


Нема коментара:

Постави коментар