20. 5. 2013.

Torta Pavlova


Deceniju pre, rado sam u poslastičarnici kupovala one veeelike šampite, i uvek pojela samo pola iste. Dva puta sam ih sama pravila, kako sam ih i sama jela, odustala sam do daljnjeg od mućenih belanaca. Moraću  da ih napravim još jednom, da bih ih imala u registru kolača, jer recept u svesci samo što nije "nestao"( sveska ima skoro 20 godina i prepisi su izbledeli).

Kore koje se prave od umućenih belanaca i koje se suše nerado jedem i pravim, ali odvažila sam se i napravila sam Pavlovu na moj način. A moj način je taj da sam dobijenu količinu belanaca podelila na dva dela i dobila dve kore.


Za Pavlovu je potrebno:



  • 6 belanaca
  • 300 g šećera
  • 1 kašičica sirćeta
  • 1 kašičica gustina

Fil:



Za ukrašavanje:


  • voće po želji

Na papiru za pečenje iscrtajte krug prečnika 20 cm, trebaće vam 2 kruga ako ćete praviti dve kore. Iscrtanu stranu okrenite nadole, prema plehu, da ne sipate belanca po olovci.

Uključite rernu na 100 stepeni.

Mutite belanca, i postepeno dodajte šećer, kašiku po kašiku. Pomešajte sirće sa gustinom, da nemate grudvice. Kada su belanca umućena, isključite mikser i u posudu dodajte sirće sa gustinom, lagano promešajte silikonskom lopaticom da sirće ne ostane na jednom mestu.

Ako pravite dve kore, od dobijene mase uzmite polovinu (ja sam koristila kesu za zamrzivač, onu deblju, isecite joj vrh ) i nanesite je na papir za pečenje. Isto uradite i sa drugom polovinom umućenih belanaca. U kori koju odredite da vam bude gornja, kad nanesete belanca na papir za pečenje silikonskom lopaticom napravite malo udubljenje (ulegnuće) gde će vam inače biti fil.

Oba pleha stavite u zagrejanu rernu na 100 stepeni 90-120 minuta (možete koristiti ventilator ako imate)
Pazite da vam kore ostanu bele i imajte na umu da gustin neće dati kori da se skroz osuši.

Gotove kore ostavite da se skroz ohlade. Umutite slatku pavlaku, dodajte mascarpone.
Prvo stavite ravnu koru, preko stavite fil, zatim drugu koru i napunite je filom. Ukrasite je voćem po želji.


Jedina mana je što će vam ostati 6 žumanaca. Kako bih ih iskoristila, umutila sam krempitu i imala sam slatkiša za celu nedelju.
Sigurno ćete primetiti da u receptu za krempite idu i belanca, taj deo izostaje, jer su vam belanca u torti.

Нема коментара:

Постави коментар