22. 5. 2013.

"Lazanje" sa tikvicama

Malo drugačije lazanje od onih na koje ste navikli. Bez testenine, sa zdravim i ukusnim povrćem. Iskoristite ga dok je još mlado.

Recept za Lazanje od tikvica

Potrebno je:


  • 3 tikvice

Crveni sos


  • 1 glavica crnog luka
  • 2 češnja belog luka
  • 500 g mlevenog mesa
  • 1 šolja kuvanog paradajza
  • so, biber, mirođija,

beli sos


  • 500 ml mleka
  • 4 kašike brašna
  • 1 kisela pavlaka
  • 1/2 kašičice muskatnog oraščića

Priprema:


  1. S obzirom da su tikvice mlade, ja ih nisam ljuštila, samo ih operite. Isecite ih na kriške debljine 5 mm (ako ih isečete na tanje, kriške će se prosto istopiti).
  2. Tikvice posolite i ostavite ih da odstoje 30 minuta, kako bi pustile tečnost.
  3. Posle pola sata iscedite tikvice i osušite ih krpom. Pecite ih na roštilju ili u tiganju, po 5 minuta sa svake strane. Ja sam ih pekla na suvom tiganju (bez ulja).

Dok se tikvice hlade, spremite crveni sos.

  1. Izdinstajte sitno seckani crni luk, dodajte beli luk.
  2. Kada je crni luk postao providan, dodajte mleveno meso.
  3. Mešajte dok se meso ne izdinsta, postepeno dodajući kuvani paradajz. Posolite, pobiberite.
  4. Na kraju dodajte kašičicu seckane mirođije.


Recept za Lazanje od tikvica

Dok vam se mleveno meso hladi spremite beli sos:

  1. Pola litra mleka sipajte u šerpicu.
  2. U činiju stavite 4 kašike brašna i polako dodajte kašiku po kašiku mleka iz šerpice (trebaće vam oko 5 kašika). Postupak je isti kao kad pravite puding. Razlog dodavanja kašike po kašike mleka je da vam se brašno dobro umuti, da ne bi bilo grudvica.
  3. U vruće mleko dodajte umućeno brašno. Mešajte dok se sos ne zgusne, a tako će vam se sos i hladiti. U ohlađen sos dodajte 1 kiselu pavlaku. Sve dobro promešajte da dobijete gladak sos.
  4. Dodajte muskatni oraščić.

Sud u kojem ćete ređati lazanje (ja sam koristila četvrtastu vatrostalnu činiju) pripremite za završni korak.
U činiju poređajte tikvice, preko dodajte beli sos, zatim crveni sos sa mlevenim mesom. Preko mesa poređajte tikvice i završite sa belim sosom. Pospite iseckanom mirođijom i pecite 30 minuta na 180 stepeni.
Na žalost, kod mene ne vole svi sir, tako da sam ja izostavila taj dodatak, ali ako želite, možete svaki put posle belog sosa narendati kačkavalj.

Recept za Lazanje od tikvica

1 коментар:

  1. mmmm, ovo djeluje fantasticno.. volim tikvice i mozda uskoro napravim nesto slicno, jer ovih dana nesto razmisljam o lazanjama =))

    ОдговориИзбриши