недеља, 25. август 2013.

Kolač sa urmama i kandiranim đumbirom

Ovo je kolač oko kojeg sam morala malo da se potrudim, ali isplatilo se. Sos je savršen i dobar je preliv i za druge vrste kolača, na primer za cinabon i uskoro ću ga isprobati.  Nemam modlu koja pravi kolač kao prsten, pa sam našla jednostavno rešenje, pogledajte.
Inače, recept je iz delimano kuvara.

Za kolač je potrebno:

180 g iseckanih urmi
250 ml vrele vode
1 kašičica sode bikarbone
40 g iseckanog  kandiranog đumbira
175 g brašna
1 kašičica praška za pecivo
1/2 kašičice soli
55 g margarina ili putera
150 g šećera
2 jajeta

za sos:

500 g slatke pavlake
120 g žutog šećera
2 1/2 kašike sirupa od đumbira
prstohvat soli


Prvo napravite sos.

U manjoj šerpici pomešajte slatku pavlaku sa šećerom, solju i sirupom od đumbira. Uključite na srednju temperaturu i mešajte dok se  šećer ne istopi. Od trenutka kad pavlaka  provri kuvajte još 5 minuta.
Kalup namažite margarinom i stavite papir za pečenje. Deo sosa sipajte u kalup a drugi deo u posudu za sos. Sos je malo tečniji ali nemojte da vas to plaši,  kad se ohladi u frižideru stegnuće se.
Kalup stavite u zamrzivač i slobodno ga ostavite duže od 30 minuta, (meni je kraće stajalo u zamrzivaču i kada sam sipala testo za kolač pod težinom testa sos je malo skliznuo pod modlom koja je stajala u sredini)

Dok se sos hladi napravite testo za kolač.
U iseckane urme i đumbir  dodajte prokuvanu vodu, promešajte i dodajte sodu bikarbonu.
U drugu posudu pomešajte brašno, prašak za pecivo i so.
Mikserom umutite margarin sa šećerom. kada je dobro umućeno dodajte jaja, jedno po jedno. dodajte smesu sa đumbirom i urmama. Sve izmešajte. Na kraju dodajte brašno. Sve izmešajte i sipajte testo u modlu, preko sosa.
Pecite na 180 stepeni oko 40 minuta. Probu uradite čačkalicom jer nisu sve rerne iste.

Savet:
sledeći put kad budem pravila ovaj kolač , celu količinu sosa ću sačuvati za prelivanje. 
Prilikom pečenja, količina sosa koju sam sipala u modlu je iscurela, tako da je to verovatna izmena koju ću uraditi. 




2 коментара:

  1. Snežo, ovo je divan recept! Mnogo mi se sviđa kombinacija. Ići će super uz jesen i šolju čaja:)
    Baš volim tvoje recepte, skroz su drugačiji a opet nekako bliski:)
    I onaj video o svežoj pasti me je oduševio! Bravo!

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Nevena. Baš mi je drago da ti se sviđaju moji recepti.
    Kolač obavezno probaj,sos je fenomenalan.

    ОдговориИзбриши

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...