31. 10. 2011.

Nejasne žerbo kocke

Sve ovo pišem dok mi se kolač odmara tj, narasta. Imam 45 minuta, nadam se da je to dovoljno vremena da napišem koliko sam ljuta, prvo na sebe jer sam postupila naivno, a onda na sve one časopise i njihove autore koji stave sliku koja nema veze sa receptom.
Ovo nije taj slučaj, ali je nešto slično. Naime, uzela sam iz jednog časopisa da pravim žerbo kocke, ali u sastavu potrebno je stoji ovako:

400g marmalade od kajsija
140g čokolade za kuvanje
300g putera
400g mlevenih oraha
600g brašna
300g šećera
2 jajeta
malo sode bikarbine
15 g svežeg kvasca
malo soli
100g šećera
100 ml mleka
50 g ruma
Naravno ja priznajem grešku, ali, počnem kolač i u puter stavim onih prvih 300 g šećera umesto 100g koji stoje pri kraju misleći da su za fil.  Odma počne vrućina, idem dalje, zamalo da stavim cela jaja kad u sastavu piše žumanca. Dobro, tu nisam pogrešila, malo mi je uletelo belance ali proći će. Zamesim testo i ostavim ga da se odmara. Treba spremiti fil, da li ga spremati. Nema kud, treba završiti započeto.
Treba izmeriti šećer, orahe. Uključim vagicu, ne radi?, šta je sad. Promenim bateriju, uključim, neće?. Šta ću sad? Nekada ni sa vagicom nije kako treba, a bez vagice....  Na frižideru imam tabelu koja može da posluži u ovakvim situacijama, merenje kašikom. I to sam uradila kako sam znala i umela. Razvlačim kore, filujem delim fil na 3 dela? umesto na 2, imam 3 kore. O ne, idemo dalje.
Sve sam završila i ostavila sam kolač da se odmara, a ja da se oslobodim nakupljenog straha. Inače ova tema me odavno muči i htela sam je jednom napisati na blogu i mislim da je ovo bila kap u punoj čaši.
Verujem da je neko od vas imao isto ovakvu neprijatnost.
Prema poštovanju onih koji posete moj blog  uvek objavljujem recepte koje sam lično isprobala i za koje smatram da ih svakako treba probati.
Uh, sad mi je lakše, idem da stavim kolač da se peče:-). Poješće se ako ni zbog čega ono zbog onih  300g šećera.
Super je prošlo, pola je već pojeden. Evo dokaza. Džabe sam se nervirala:-). Jedino nisam kolač prelila čokoladom, drugi put.

2 коментара: