7. 1. 2012.

Kupusnik - pita sa kiselim kupusom

Pita kao i sve druge, razlika je samo u filu. Retko ko danas jede ovu pitu, čak i od nas petoro samo je ja volim. Valjda je to zato što me vrati u detinjstvo i vreme kada smo zimski raspust provodili na selu. Neki od vas se verovatno sećaju kako su nekada izgledale zime, pune snega, oštrog vazduha koji vam seče obraze i ledi nos. Kada se dobro smrznemo, uđemo u kuću, a tamo na šporetu se dinsta kiseli kupus za pitu, peče se bundeva. Eeeee, toga više nema, a nemam više ni zimski raspust.

Pita se pravi na potpuno isti način, što se tiče testa, kao pita sa krompirom. Jedina razlika je u izradi fila za kupusnik. Sada sam dobila priliku da je napravim, pošto je Božićni post, a pita je posna, pa sam je da me prođe želja i da oživim uspomene.

Ja sam pravila fil za jednu jufku i bilo mi je dovoljno pola glavice kupusa. Ako pravite za više osoba ili jufki, trebaće vam i više kupusa.

Ako je kupus slan operite ga i isecite ga na što tanje trakice.
U šerpu sipajte 4 kašike ulja. Kad se ulje zagreje, dodajte kupus i dinstajte. Za pripremu ovog kupusa važno je da se što duže dinsta, da bude mek, jer kad ga stavite u koru on se neće nešto dodatno dinstati, biće u rerni samo dok se kore ne ispeku. Postepeno dodajte po šolju vode, sve dok kupus ne postane mek. Kad mislite da je kupus gotov, pustite da sva voda ispari iz njega, u protivnom neće biti ukusan i biće gnjecava pita. Kada je fil za pitu gotov, ostavite da se dobro ohladi.

Razvucite kore, poprskajte uljem i filujte. Pitu stavite u nauljenu tepsiju, pecite na 170 stepeni 50 minuta, dok ne dobijete lepu boju. Gotovu pitu zalijte vodom i uljem. U šerpicu sipajte pola čaše vode i 2 kašike ulja. Pustite da provri. Kad je pita gotova, zalijte je vodom, pokrijte krpom i ostavite da se ohladi. Pita mora da bude vruća kad je zalivate, da ispari ta voda kojom je zalivate, u protivnom natopiće se vodom i neće valjati. Ako ste skeptični, polako kašikom zalivajte pitu koliko mislite da je potrebno.

7 коментара: