13. 5. 2012.

Kremasta torta sa jagodama

Verujem da svaka od vas ima gomilu recepata koje sakuplja godinama. Isti slučaj je i sa mnom, imam gomilu časopisa sa receptima što popunjava jednu veeeeću policu.
S vremena na vreme, kad se odmaram, ja to prelistavam da vidim da li ima nešto zanimljivo ili izazovno za spremanje. I  tada mi se uvek desi, dok prelistavam te časopise da nailazim na zanimljive recepte u kojima je navedeno voće ili povrće već prošlo. 
Da mi se tako nešto ne bi više dešavalo, sela sam i odvojila sam recepte sa voćem i povrćem koje uskoro ili prvo stiže na pijaci. Tako su  tikvice i jagode dobile počasno prvo mesto. 
Ovo je moj izbor za prvu tortu sa jagodama. Nećete se pokajati ako je probate, nije teška za pravljenje iako će tekst možda  biti poprilično dug. 
Kad prvi put pravim tortu pridržavam se recepta, tako je bilo i sada, mada ću drugi put nešto izmeniti, to iskustvo ću podeliti sa vama, a vi odlučite kakve i koje ćete izmene uneti

Potrebno je:
1 kora
  • 100 g mlevenog keksa
  • 1 kašika kakaa
  • 100 g tečnog margarina
2 kora:
  • 2 jajeta 
  • 60 g šećera
  • 60 g brašna
  • kakao
Kad budete merili brašno(60 g ), i kakao , mora da vam bude ukupno 60 g  npr. 50 g brašna+10 g kakaa. Da bi postojala razlika između kora, možete izostaviti kakao, ovako su obe kore crne

Fil:
  • 6 listova želatina
  • 300 g jagoda
  • 400 ml slatke pavlake 
  • 400 g sremskog sira(tako je u originalnom receptu, s obzirom da moj mlađi sin ne jede sir ja sam upotrebila domaći mascarpone , što tortu čini malo komplikovanijom za pravljenje, ali nije verujte)
  • 4 kašike šećera
  • 1 limun(sok i kora rendana)
Za ukrašavanje
  • preliv za torte ( ja sam koristila u boji, mada ću sledeći put taj deo izostaviti, možda je bolje  ukrasiti je slatkom pavlakomu, jer od 05 ml slatke pavlake ostaće vam 100 ml)
Potrebno je prvo napraviti i ispeći 2. koru. Pecite je 10 minuta na 170 stepeni. Sačekajte da se ohladi  da bi ste je izvadili, jer posle ide prvo kora od keksa. Pecite u kalupu prečnika 24 cm.
U keks dodajte kašiku kakaa, dodajte margarin, sve izmešajte. 
Kalup koji ja imam od 24 cm, nema štipaljku,  silikonsk je, malo je teže iz njega izvaditi gotovu koru. 
U kalup sam stavila providnu foliju ali gledajte da vam malo viri sa strane jer ćete kasnije pomoću tog viška da izvučete tortu iz kalupa, zatim papir za pečenje, koru od keksa, i koru tj patišpanj. Patišpanj nakvasite sa sokom od jagoda.
Želatin stavite u hladnu vodu da omekša. 
Umutite slatku pavlaku.
Jagode izmiksajte u multipraktiku, dodajte mascarpone i pustite da se sve izmeša. 
Želatin otopite u šerpicu.  U tankom mlazu želatin sipati u krem od jagoda i mascarponea. Dodati ulupanu slatku pavlaku, sve izmešati. 
Masu sipati u kalup preko podloge, sve poravnjati. Ostaviti da se ohladi , najmanje tri sata.
Preliv pripremiti po uputstvu, preliti preko torte i ostaviti da se još hladi. 
Pre služenja tortu izvadite iz kalupa pomoću folije , treba će vam još jedan par ruku da izvadite tortu iz kalupa. Jedan par ruku  drži kalup, drugi par ruku vadi tortu.


2 коментара: