3. 1. 2013.

Pita sa pirinčem

Svim posetiocima mog bloga još jednom od srca čestitam Novu godinu!

Postoje jela bez kojih ne može da se zamisli Nova godina, među njima su uvek bile pihtije koje se slažu sa slanom tortom  :-). E, ove godine sam izostavila i pihtije i slanu tortu, a zato sam spremila po prvi put pitu sa prazilukom i pirinčem. I da znate, svidela mi se. Ja sam inače ljubitelj praziluka.

Potrebno je:


1 pakovanje kora 0,5 kg
3 praziluka
1/2 šolje (za belu kafu) pirinča
1 pakovanje pečurki 450 gr
1 kocka za supu, soli, biber
ulje, voda,
1/2 praška za pecivo

Iseckajte praziluk na kolutove, ne previše tanke, jer će se prilikom dinstanja istopiti; pečurke na listiće, isto ne previše tanke, da se osete kad ih budete jeli. Isperite pirinač i ostavite da stoji u vodi.
Izdinstajte praziluk, dodajte kocku za supu, dodajte pečurke. Dinstajte 10 minuta, dok pečurke ne puste tečnost. Dodajte pirinač i dinstajte dok se ne skuva. Biće potrebno vode, dodajte toliko da pirinač može sve da upije, nemojte da ostane višak vode biće vam pita gnjecava. Posolite, pobiberite.
 U manjoj šerpici prokuvajte  2dcl vode  sa 4 kašike ulja. U prohlađenu vodu dodajte pola kesice praška za pecivo.

 Nauljite pleh, ja sam koristila 23x33cm, i kore sam sekla na pola, tako da sam dobila malo deblju pitu.
Ređajte po dve kore, ali svaku nakvasite uljem i vodom, na svaku drugu stavite po 1,5 varjaču fila i razmažite. Tako sve poređajte dok imate fila, meni su ostale 4 kore bez fila, ali sam ih sve nauljila i poređala do kraja.

Zagrejte rernu na 180 stepeni.
Pitu iseckajte na kockice, samo gornje kore i zalijte ostatkom tečnosti.
Pecite na 180 stepeni 30 minuta ili dok pita ne dobije svetlo braon koru.
Ohlađenu pitu isecite po  označenim kockama.
Uživajte!


Нема коментара:

Постави коментар