5. 6. 2013.

Zatar sa kiselim mlekom ili labneh

Uvek sam bila radoznala da probam po malo od svake kuhinje. Sad imam priliku da dosta toga probam od arapske kuhinje. Mislim više na njihove začine, manje na jela, jer nisam ljubitelj ni jagnjetine ni nekog drugog mesa koje oni koriste. Dosta koriste sveže povrće i začine, jela se služe u manjim porcijama i to sve podseća na serviranje našeg meze-a.

Zatar je spoj nekoliko začinskih biljaka i koristi se skoro uz sve, maže se na hleb, na tortilje, dodaje u kiselo mleko, salate...
U izradi nekog jela uvek je dozvoljeno odstupanje ili pravljenje jela po svom ukusu, tako je i sa zatarom, možete dodavati biljke koje volite.

Ja sam to ovako uradila:


  • 1 kašika suvog majorana
  • 1 kašika sumaka (videla sam da se ova biljka kod nas zove ruj, nije obavezno)
  • 1 kašika majčine dušice, suve
  • 1 kašika matičnjaka, suvog
  • 1 kašika pečenog susama


Recept zatar / Magična Oklagija
Recept zatar / Magična Oklagija

Sve sastojke izmešajte i čuvajte do upotrebe.
Ja sam svoj zatar iskoristila u jelu koje se zove labneh, i sastoji se od kiselog mleka i maslinovog ulja, poslužila sam ga za doručak uz palačinke od heljdinog brašna. Malo netipično za arapsku kuhinju, ali nisam imala vremena da mesim hleb.


Za labneh sam koristila :


    Labneh recept Magična Oklagija
  • 2 čaše kiselog mleka 6% mm
  • 2 kašike maslinovog ulja
  • 1 kašika zatara


  1. Da biste dobili labneh, kiselo mleko ostavite preko noći u cediljci. 
  2. Uzmite veću činiju, preko nje stavite cediljku u koju ste stavili krpu ili pelenu, i u to izručite dva umućena kisela mleka, 
  3. Višak tečnosti će okapati u činiju, malo će i pelena upiti, ali ništa strašno.
  4. Labneh stavite u činiju, kašikom napravite udubljenje gde ćete sipati maslinovo ulje i pospite zatarom. 

Labneh i palačinke od heljde

Нема коментара:

Постави коментар