2. 2. 2015.

Salata sa baby spanaćem

Salata od spanaća

Neverovatno koliko je potrebno malo, ali pravih, sastojaka da se dobije salata intenzivnog ukusa.

Ja lično nikada nisam bila ljubitelj termički obrađenog spanaća i nikada ga nisam jela, ali volim spanać u svežem obliku. Zato je ova slata idealna za mene i ljude slične meni, jer je to odličan način da se maksimalno iskoriste hranljive materije iz spanaća: gvožđe, vitamini i minerali, kojima svež spanać obiluje.
Iako je spanać, kao i drugo zeleno povrće, dobar izvor gvožđa, poznato je da naš organizam mnogo lakše i brže apsorbuje gvožđe iz namirnica životinjskog porekla. Apsorpciju gvožđa iz biljaka pospešuje vitamin C, zato se u ovoj salati nalazi sok od limuna, koji joj daje i određenu svežinu.

Naročito mi se sviđa što se salata pravi u jednoj posudi. Prvo se pravi dresing, u koji se potom ubacuje spanać.


Za salatu je potrebno:

  • 100g baby spanaća
  • 6 komada suvog paradajza
  • pola šake pinjola
  • maslinovo ulje
  • balzamiko sirće
  • sok od pola limuna
  • listići matičnjaka ili nane
  • parmezan
  • so

Priprema:

  1. Ugrejte suv tiganj na jakoj vatri. Ubacite pinjole i tostirajte ih dok ne dobiju zlatnobraon boju, a potom ih izručite na kuhinjsku krpu.
  2. Operite baby spanać pod blagim mlazom vode (ja sam koristila cediljku).
  3. U posudi u kojoj ćete poslužiti salatu napravite dresing: iseckajte suvi paradajz (možete koristiti makaze; secite na sitne komade), sipajte ulje (možete koristiti i ulje od suvog paradajza, probala sam - odlično je), balzamiko, iscedite sok od pola limuna i posolite. Promešajte i probajte, ako vam se ukus svidi, dresing je spreman.
  4. Dodajte spanać i pinjole. Posipte parmezanom. Promešajte još jednom i salata je gotova.

Ovo je osnova salate sa baby spanaćem, a vi možete dodati povrće koje se vama sviđa: krastavac, rotkvice...

Pinjoli | magicnaoklagija.blogspot.com

Salata od spanaća

Pogledajte još recepata sa biljkama koje su dobar izvor gvožđa:

Zelena pita sa blitvom,
Salata sa matovilcem i kiselim jabukama,
Pita sa sremušem,
Salata od sremuša,
Čorba iz šume.


Нема коментара:

Постави коментар