14. 2. 2016.

Rizoto sa pečurkama i belim vinom

Rizoto sa pečurkama i belim vinom * Magična Oklagija Food Blog

Odlazak na pijacu kod mene donosi neočekivane i zbunjujuće odluke. Ako se ne pridržavam striktno spiska koji napravim pre polaska ili ako ga ne napravim jer idem "samo" za dve stvari, obično se vratim bez te dve stvari i punim rukama nečeg neplaniranog.

Tako sam skoro krenula da kupim papriku i sir, vratila sam se sa miksom šumskih pečuraka, jednim slučajnim upoznavanjem i nesebično podeljenim receptom.
Šetajući između tezgi punih šarenila, slušajući žagor, potpuno dekoncentrisana, zaboravila sam na one dve stvari. U jednom trenutku pogled mi privlači tezga na početku reda, ispred koje mi se učinio veliki red. Naravno, moram i ja da vidim šta se tu prodaje. Pečurke! Sunčanice, šumsko pile, Judino uvo, zeke, jablanovače, mrke trube??? Moje poznavanje pečuraka je skromno, zasnovano na šampinjonima, bukovačama, suvim vrganjima, odnosno na pečurke koje uglavnom mogu da se kupe u supermarketima. Iako volim pečurke, nisam nešto mnogo jela spremala, poneka krem čorba, salata, iako pečurke pružaju pregršt mogućnosti.

Prilazim i pitam kako se koja pečurka zove, razmišljam šta bih mogla da spremim s njima s obzirom da je za mene sve ovo novo. Razmišljanje mi prekida gospođa pored mene, kaže: "Rizoto sa ovim pečurkama je fantastičan". Nabraja, ja slušam: belo vino - imam! Šafran - imam! Pečurke - kupujem!
Zadovoljna i bez paprika hitam kući da dok se još sećam recepta napravim rizoto. Malo je reći da sam stvarno bila zadovoljna celokupnim utiskom sa pijace. Od tada uvek pravim rizoto koji sam dobila i koji delim isto onako kako sam ga dobila - nesebično.

Pijaca * Magična Oklagija Food Blog
Tezga sa koje sa kupila pečurke

Potrebno je:


  • 1 šolja pirinča okruglog zrna (za tri osobe)
  • 1 kocka kokošje supe (domaći bujon)
  • 2dcl belog vina
  • 300g pečuraka
  • 2 glavice crnog luka
  • prstohvat šafrana
  • maslac
  • beli luk
  • ruzmarin

Priprema:


  1. Šafran potopite u vinu.
  2. Crni luk sitno iseckajte i dinstajte ga na ulju.
  3. Kada je luk postao skoro providan dodajte pirinač (ja ga ne perem)
  4. Mešajte skoro 5 minuta da pirinač upije ukus crnog luka.
  5. Kada je pirinač upio svu tečnost, dodajte belo vino.
  6. Mešajte. Kada pirinač postane suv, dodajte kocku supe razmućenu u čaši vode.
  7. Sve vreme morate biti prisutni, da dodajete tečnost dok se pirinač ne skuva.
  8. Kada je rizoto gotov, dodajte 1 kocku maslaca.
  9. Gotov rizoto ukrasite izdinstanim pečurkama.

Priprema pečuraka:


  1. Sipajte ulje u tiganj. Dodajte 2 čena belog luka.
  2. Ubacite grančicu ruzmarina.
  3. Dodajte očišćene i iscepkane pečurke.
  4. Dinstajte ih dok ne ostanu bez tečnosi i još koji minut duže.
  5. Dodajte kocku putera i prelijte pečurke preko rizota.


Šumske pečurke * Magična Oklagija Food Blog

Šumske pečurke * Magična Oklagija Food Blog

Rizoto sa pečurkama i belim vinom * Magična Oklagija Food Blog
Rizoto sa pečurkama i belim vinom * Magična Oklagija Food Blog
Rizoto sa pečurkama i belim vinom * Magična Oklagija Food Blog

Нема коментара:

Постави коментар