28. 5. 2012.

Lenja pita

Davno zaboravljeni kolač, ko zna kad smo ga poslednji put jeli :-)

Potrebno je:


250 g margarina (masti)
250 g šećera
1 jaje
2 žumanceta
1 šolja mleka ( mala šolja za kafu, kao nekad što su se koristile, sasvim male)
1 kašičica praška za pecivo
1 izrendana kora od limuna
0,5 kg brašna

Za fil:


1 kg nakiselih jabuka
1 šolja (veća) šećera
1 šaka suvog grožđa
1 kašičica cimeta

Umutite margarin sa šećerom. Dodajte 1 jaje, izmešajte pa dodajte žumanca. Mutite (mešajte varjačom) da se sve sjedini, dodajte mleko i koru od limuna. Masu dobro umutiti i dodajte brašno.  Testo ostavitre da odstoji u frižideru dok pravite fil.
Jabuke oljuštite i izrendajte. Dodajte šećer, suvo grožđe i cimet. Ostavite da odstoji 10 minuta, ako su jabuke pustile tečnost, procedite(moje nisu).
Testo izmerite i podelite ga na dva dela, tako ćete dobiti jednake polovine.
U podmazan pleh (24x37) stavite jednu koru, preko kore pospite prezle ili keks (to sam ja uradila) zatim fil od jabuka.  Prekrijte fil drugom korom. Pecite na 180 stepeni 40-50 minuta, gornju koru malo izbockajte viljuškom.
Pečenu pitu premazati rastopljenom čokoladom, ja sam čokoladu zagrejala u rerni i silikonskom lopaticom sam premazala kolač.


1 коментар:

  1. Ako se ne varam, mislim da ova pita postoji i u verziji nadjeva sa jabukama i svježim sirom. I to je odličan kolač. Zanimljiva je i ova verzija, pogotovo s čokoladnim preljevom

    ОдговориИзбриши