18. 2. 2013.

Veganski tažin


Još jedno jelo iz veganske nedelje. Svo povrće na jednom mestu.
Marokansko tradicionalno jelo, koje se priprema u posebnoj posudi. U nedostatku takvog, poslužio mi je kao i prošlog puta dublji cepter tiganj.
Izbor povrća zavisi od trenutne ponude na pijaci, ali koliko vidim, u poslednje vreme dostupno nam je svo povrće bez obzira na godišnje doba.

Ja sam stavila:


1 plavi patlidžan
1 tikvica
3 šargarepe
1 paškanat
2 korena peršuna
1 glavica crnog luka
brokoli
karfiol
prokelj
1 paradajz

Od začina sam koristila:


1 kašičica belog luka u prahu
1 kašičica đumbira
1 kašičica ruzmarina
1 kašičica kurkume
so, biber, ljute parike (prema ukusu)


Svo povrće isecite na "štapiće" (tikvice, patlidžan, šargarepu, peršun, paškanat)
Očistite i operite cvetove karfiola i brokolija. Prokelju skinite spoljne listove i operite ga, ako su glavice malo veće, slobodno ih prepolovite.
Paradajz isecite na kolutove.
Crni luk takođe isecite na krupnije komade.
U posudu u kojoj ćete spremati tažin, sipajte 2 kašike ulja. Kada se ulje ugreje dodajte crni luk i dinstajte 10 minuta da luk omekša. Dodajte povrće, ja sam u sredini šerpe stavila karfiol, brokoli i prokelj, ostalo povrće sam ređala okolo. Na kraju dodajte paradajz.
Sve začine sipajte u 0,5 l vode, promešajte i prelijte preko povrća.
Kuvajte 20 minuta na srednjoj temperaturi.
Ja sam moj tažin poslužila sa kus-kusom i salatom od cvekle sa repom.

prilog uz tažin - kus-kus

salata sa cveklom i belom repom

2 коментара: